Tweet in de media
Gisteren (25 juni 2019) presteerde Maarten van der Weijden het onmogelijke; hij zwom de 11 stedentocht. Ruim 195 kilometer.
Wat vorig jaar niet lukte, haalde hij nu wel. En zoals hij zelf zei nadat hij op de kade stond: “Als je iets heel graag wilt en de eerste keer lukt het niet, dan mag je het best nog een tweede keer proberen”. En zo is dat, Maarten.
Ik heb de tocht op en af gevolgd. Op zondag maakte ik een tekening over zijn zwemtocht en plaatste deze op Instagram, Twitter en Facebook. Her en der kreeg de tekening wat likes en reacties.
Maandag was de dag dat we allemaal voelde dat Maarten het ging halen. Dus ik had nogmaals de tekening op twitter gezet, met een aangepaste tekst. En ineens werd ik getipt door een nicht van mij dat mijn tweet op de liveblog van het Algemeen Dagblad stond.
Het is natuurlijk super leuk als jouw tweet, tussen al die duizenden andere tweets, er uit gepikt wordt en zo aandacht krijgt. Free publicity is altijd welkom, toch?
Ondertussen was ik Maarten nu continu live aan het volgen op tv via Omroep Friesland. En daar ineens kwam óók mijn tweet cq tekening voorbij. Hoe gaaf is dat zeg! Ik kon nog net een stukje filmen ervan filmen, de eerste paar seconden heb ik gemist.
Wat ik er van heb geleerd is het volgende; ik plaats diverse tekeningen, foto’s etc op social media. Ik bekijk meestal wel of mensen het hebben gezien, een like of een reactie hebben gegeven. Maar ik moet eigenlijk vaker rond kijken op het internet waar mijn (vrije) werk zoal wordt opgepikt. Zie hiervoor trouwens ook mijn pagina van publicaties.
Tip: Zet het geluid wat harder.
Super leuk om zo wat free publicity te hebben, maar vooral wat een ongelooflijke prestatie van Maarten en wat een mooi bedrag is er tot op heden opgehaald. En je kan nog steeds doneren aan de Maarten van der Weijden Foundation; klik hier.